Marketing Automation

Automatiseer nurturing en hou je leads geëngageerd

Marketingautomatisering gebruikt geavanceerde software om je marketing- en salesactiviteiten te automatiseren. Gebruikersgedrag wordt verrijkt met data om geautomatiseerde en gepersonaliseerde communicatie op te zetten.

Staat marketing automation in jouw bedrijf op de planning? Maar weet je niet welk platform te kiezen of hoe eraan te beginnen? Qite staat in voor een full-service implementatie en nazorg van je digitale projecten.

Waarom marketing automation

Met marketing automation kunnen je leads worden genurtured met behulp van o.a. e-mails met relevante content, een sms met een juiste call-to-action, en gepersonaliseerde gebruikerservaringen. We stroomlijnen customer journeys en creëren ‘touch points’ die leads geëngageerd houden.

Véél méér dan e-mail marketing

Zonde om enkel e-mails te versturen met je marketing automation tools. En sla je leads niet plat met een berg e-mails. Ga voor kwaliteit boven kwantiteit en zet je platform aan het werk waar het echt voor dient: om je data, content en personalisatie te gebruiken om leads te nurturen.

Automation platformen

Platformen als Hubspot, Kentico, Salesforce, Selligent, Sharpspring en Sitecore beschikken over de juiste software toolset om van marketing automation een online succesverhaal te maken. Alleen moet je weten hoé ermee om te gaan. Laat je daarom begeleiden door onze experten.

CRM & CDP

Een customer relation management systeem (CRM) of een customer data platform (CDP) zijn centrale tools bij het beheren van gebruikersgegevens en hun gebruikersgedragingen. Krijg een compleet overzicht van je doelgroepen en hoe je hen kan converteren van geïnteresseerde lead naar loyale klant.

Wat is een lead

Een lead is iemand die interesse heeft getoond in jouw producten of diensten. Het invullen van een contactformulier op je website, het downloaden van een whitepaper of e-book, het inschrijven op je nieuwsbrief of event, maakt het mogelijk om de lead te benaderen en verder te informeren en enthousiasmeren over je merk en aanbod.

Hoe genereer je leads

Om leads te generen focus je op een combinatie van enerzijds inspirerende content die de waarde van je expertise aangeeft, en anderzijds cruciale, conversiegedreven items zoals o.a. aangepaste landingpagina’s, gerichte formulieren en opvallende call-to-actions. Monitor customer journeys en stuur constant bij.

De juiste dingen goed doen

Webpages en campagnes moeten opleveren voor je organisatie. In plaats van overal van in het begin aanwezig te willen zijn, kies je best één platform uit dat je consistent bewerkt tot de magie goed zit en je kwalitatieve leads capteert. We gaan via owned en paid media voor maximale relevantie en zichtbaarheid bij het juiste segment.

Voordelen van jouw Marketing Automation met Qite:

Samen een gesprek plannen? Contacteer ons