Hamann

Voor Hamman ontwikkelden we een nieuw selfservice klantenportaal en lanceerden we twee applicaties om de samenwerking tussen de dispatch afdeling en de chauffeurs te stroomlijnen.

Bezoek de Hamann website

Efficiënte technologie, de sleutel tot succes

Hamann is een logistieke dienstverlener zowel voor vrachttransport, cargo, warehousing en e-commerce logistiek. Ze wouden enerzijds een nieuw klantenportaal. Anderzijds hadden ze nood aan twee nieuwe applicaties: een dispatch planningstool om de logistieke communicatie naar de chauffeurs zo efficiënt mogelijk te laten verlopen en een mobiele app voor de chauffeurs waarop ze de opdrachten konden ontvangen.

Selfservice klantenportaal

Na een grondige 360° analyse, creërden we een selfservice klantenportaal. Hierop kunnen klanten hun zendingen aanvragen en monitoren via het ingebouwde track en trace systeem. Bovendien kunnen ze documenten downloaden, hun realtime stock raadplegen en de voorziene leveringstijd opvolgen.

Twee apps in harmonie

In de applicatie die we samen met de dispatch afdeling uitwerkten, krijgen de chauffeurs van Hamann realtime planningsinformatie door. Danzkij GPS informatie kan ook de realtime positie van elke chauffeur gevisualiseerd worden op een kaart. Vanuit de app kunnen de chauffeurs de status van hun opdrachten updaten en documenten of foto’s rechtstreeks doorsturen naar de collega’s op het hoofdkantoor.

Nieuwe technologieën

Na een uitgebreide analyse, kozen we voor verschillende technologieën op maat van het project en de wensen van de klant. Het selfservice klantenportaal is gebouwd in Angular, een framework om single-page client-applicaties met HTML en TypeScript te bouwen. De Android app werd in React ontwikkeld om zowel een Native variant als een webvariant te kunnen aanbieden.

Meer info?

Is jouw organisatie ook toe aan meer efficiëntie of digitalisering? Kan een applicatie de werking intern vereenvoudigen? Neem dan zeker eens contact met ons op en bekijk wat Qite voor jou kan betekenen.