E-commerce strategie

Een outside-in benadering van je workshop en online verkopen

Een e-commerce strategie omschrijft de doelstellingen van een organisatie met betrekking tot online verkoop, ofwel e-commerce. Online verkopen kan direct via je webshop of indirect via een marktplaats (bijvoorbeeld Bol.com), of beide.

Qite combineert marketing deskundigheid met technologische expertise. Voor ons geen losse flodders, maar wel acties ingebed in gecoördineerd plan: wij voorspellen, creëren en optimaliseren jouw e-commerce succes.

Digital commerce strategie

In de wereld van e-commerce is het gemakkelijk om verloren te lopen in de overweldigende mogelijkheden, benaderingen, kanalen, platformen. Weten waar je je energie op moet richten is niet altijd vanzelfsprekend. Begin daarom altijd met het doel voor ogen: wat zijn jouw bedrijfsdoelstellingen? Qite brengt deze methodisch in kaart en helpt je bij het creëren van een succesvolle e-commerce strategie.

Veranderend consumentengedrag

De webshop van gisteren is vandaag verouderd. Een performante klantbeleving wordt veeleisender, en de UX/UI moet daarop afgestemd worden. Ook blijkt dat e-commerce steeds belangrijker wordt voor merken en producenten, omdat consumenten verkiezen om hen steeds vaker rechtstreeks (digitaal) aan te spreken. Een solide strategie creëert dus opportuniteiten en is gericht op workflow automatisatie.

Outside-in

Onze ervaren marketeers hebben een diepgaande kennis van digitale klantbeleving en weten wat écht werkt. Een succesvolle e-commerce strategie begint niet bij jouw product of dienst, maar altijd bij de klant en vereist dus een outside-in perspectief. Qite maakt jouw organisatie klantgerichter, waarbij de behoeften van jouw klant centraal komen te staan.

Voordelen van jouw E-commerce strategie met Qite:

Samen een gesprek plannen? Contacteer ons